Stappenplan

Wat te doen bij autoschade?

 

1. Autoschade melden

Vul ter plekke het Europees Schadeformulier in en stuur dit aan uw lease- of
verzekeringsmaatschappij of assurantietussenpersoon. In het geval van een ongeluk volgt u daarnaast deze stappen.
 
Meld de autoschade telefonisch bij uw lease- of verzekeringsmaatschappij of
tussenpersoon. Geef hierbij aan dat u de autoschade laat herstellen door een vestiging van Care Autoschade.
Bent u WA verzekerd en zelf niet schuldig aan de schade? Wij bieden u gratis hulp bij verhaal via 0900-1488 (lokaal tarief).
 

2. Contact met Care

Bel 0900 – 1488 (lokaal tarief) of neem 
contact op met de dichtstbijzijnde Care vestiging om een afspraak te maken, zodat wij de schade kunnen beoordelen. Ook kunt u zelf online uw schade bij een vestiging naar keuze inplannen.
 

3. Care legt vast

Wanneer u de schade aan uw auto door Care Autoschade laat beoordelen, dan wordt deze digitaal door ons vastgelegd. Zo hebt u altijd bewijsmateriaal voor uw verzekering of leasemaatschappij. Als u na deze beoordeling de schade door Care wilt laten herstellen, ondertekent u een opdrachtbevestiging en wordt een afspraak met u ingepland.
 

4. Herstelafspraak

Er wordt een herstelafspraak met u ingepland als uw auto nog rijdt en verkeersveilig is. Zo niet, dan laat u uw auto staan bij Care. Indien mogelijk voert Care een noodreparatie uit, zodat u alsnog veilig de weg op kunt gaan.
 

5. Mobiliteitsgarantie

Terwijl wij uw auto herstellen, kunt u gebruik maken van de Care mobiliteitsgarantie.
 

6. Onderdelen en planning

Na de beoordeling bestelt Care de benodigde onderdelen. Ook maken wij een nauwkeurige planning, zodat u snel weer in uw herstelde auto op weg kunt.
 

7. Op de hoogte blijven

Wij houden u per e-mail of sms op de hoogte van de status van de herstelwerkzaamheden. Zo weet u precies waar u aan toe bent!
 

8. Schade hersteld

U wordt door ons geïnformeerd zodra uw auto gereed is. U kunt uw auto dan op de afgesproken dag en tijdstip ophalen.
 

9. Eigen risico?

Sommige verzekeraars hebben ons gevraagd het eventuele eigen risico namens hen te incasseren. Dit heeft als voordeel voor u dat alles bij aflevering van de auto direct geregeld is. U hoeft niet te wachten op een eventueel succesvol verhaal van de schade alvorens wij kunnen beginnen met het herstel van uw auto. Indien blijkt dat de schade verhaald kon worden op een tegenpartij, krijgt u dit geld weer terug van uw verzekeraar.
 

10. Verzekering en eigen risico?

Bij schade komen er altijd vragen in u op die niet altijd allemaal meteen te beantwoorden zijn. Hoe ben ik verzekerd? Wie heeft er schuld? Hoe zit dat met mijn eigen risico? Hoe zit het met de korting op mijn premie?
 
Bij cascodekking en/of een extra rechtsbijstandverzekering wordt de schuldvraag door uw verzekeraar uitgezocht. Met alleen een WA verzekering, WA+ verzekering of een Mini Casco (beperkt casco) verzekering ligt dit anders. In deze gevallen zult u zelf de schade moeten verhalen bij de tegenpartij. Met deze en vele andere vragen helpen wij u graag verder. Zo hebben wij de Care Verhaalservice©, deze neemt u veel werk uit handen en probeert namens u de schade te verhalen op de tegenpartij.
 
 
Neem contact op met 0900 – 1488 (lokaal tarief) we helpen u graag de schade te beperken!
 
 
Bij Care bent u verzekerd van een perfect herstelde auto!

 

 

Autoschade?
Meld uw schade telefonisch of online
Schade melden telefonisch
0900 - 1488
(lokaal tarief)
PLAN UW AFSPRAAK
Care Autoschade service vestigingen
Altijd een vestiging
bij u in de buurt
Klanttevredenheid Care Autoschade
Tevredenheidscore